El fetge és un dels òrgans principals del nostre organisme. Filtra infinitat de substàncies que cal transformar per ser eliminades. Com a filtre que és, cal mantenir-lo net. El que passa que en moltes ocacions quan preguntem quins aliments són més o menys favorables pel fetge, ens diuen que pel fetge no cal fer res, que limitem l’ús dels greixos i de l’alcohol i ja està. Però realment hi ha alguns aliments que ens podem ajudar a mantenir un fetge més sa i que per tant, que cal incorporar diàriament a la nostra dieta. No cal tenir una patologia associada al fetge per tenir cura amb l’alimentació.

Dins dels aliments que cal augmentar i dels que cal disminuir tenim:

ALIMENTS QUE CAL AUGMENTAR

  1. cereals integrals: aporten hidrats de carboni i Vits B
  2. verdures crues de fulla grossa: aporten K
  3. fruita: raïm, poma, cítrics, pruna, cirera, nespre: són depuratius, antioxidants.
  4. carxofa, cards i ceba, espàrregs verds, broquil, col, coliflor.
  5. raba i farina de tapioca
  6. lecitina i llevat de cervesa
  7. l’oli en ús moderat afavoreix un bon funcionament del fetge.
  8. Té verd
  9. Les nous: rics en omega3 i glucatió, que són essencials per la neteja hepàtica.

ALIMENTS QUE CAL DISMINUIR

  1. begudes alcohòliques
  2. greix total: sobretot greix saturat, d’origen animal; pràcticament només es permet l’oli d’oliva i de llevors.
  3. proteïnes: és pitjor la d’ús animal i, per tant la carn i derivats. Moderar-ne el consum.
  4. sal i espècies
  5. embotits
  6. marisc
  7. freixits
  8. mantega, nata, xocolata, reposteria, brioixeria, pastisseria,…
  9. Begudes ensucrades i amb gas.