La migranya és molt molesta i molt incapacitant. Per evitar els atacs de migranya cal tenir en compte divedrsos aspectes.

1.- Recomanacions dietètiques

Cal evitar o reduir:

  • Begudes alcohòliques, inclòs el vi i la cervesa.
  • Aliments curats, com el formatge curat o els embotits (també crus), i altres aliments que continguin tiramina, com els fumats, fetge de pollastre o les figues.
  • Conserves de peix curats i semicurats.
  • Vegetals fermentats com la col, el xucrut i la soja.
  • Aliments o begudes estimulants: cafè, te, mate, xocolata.
  • Additius alimentaris com el glutamat (vigilar el menjar xinès, salses, canelons, croquetes,… precuinats).
  • Edulcorants com l’aspartam: productes de pastisseria (gominoles, xarops, sucs …)
  • Marisc
  • Excés de sal i sucre.
  • Alvocats i plàtans madurs.
  • Aliments molt freds
  • Aliments marinats 

Alleugereixen el mal de cap els aliments en què abunden:

  • Vitamina C: Guaiaba, kiwi, cítrics, tomàquet… La vitamina C actua com a analgèsic natural i pot inhibir la síntesi de prostaglandines responsables del dolor.
  • Vitamina B2 o Riboflavina: Llet i derivats, carns, cereals integrals… Hi ha estudis clínics que demostren que alleugereixen la intensitat i la durada de la migranya.
  • Àcids grassos insaturats: Olis de llavors (gira-sol, blat, morest, soja), fruits secs, en especial nous i ametlles; peix blau… Els àcids grassos insaturats redueixen l’agregació plaquetària i la inflamació, mecanismes d’inici de la migranya.
2.- Recomanacions higièniques
  • Realitzar exercici moderat a l’aire lliure (Mai intens).
  • Evitar estímuls de llum, olors i soroll.
  • Evitar l’estrés i dormir suficientment i sense interrupcions.
  • Fer una vida ordenada, menjant a les hores , etc.
  • Cuinar de forma natural i suau, evitant els fregits i  sense realitzar plats massa condimentats.
  • Evita el dejuni.
  • Si és posible evitar l’ús d’anticonceptius.
 3.- Tractament recomanat
  1. Intentar relaxar-se, evitant els moviments bruscos del cap. Seure o estirar-se en una habitació fosca.
  2. Fugir dels estímuls abans esmentats
  3. Aplicar fred al lloc del dolor (pot ajudar a apaivagar-lo).

Com a mesura preventiva podem pendre:

Daosin càpsules: 1 càpsula abans de dinar i una abans de sopar.

o

Migraleve cap (lab. Arkochim): 1-2 càpsules/ 8 h (abans de menjar).
Suplements de Vitamina B2 (riboflavina), Magnesi i Vit. Q10.
Bany calent 2-3 cops per setmana amb 8-10 gts doli esencial de lavanda i menta.

En cas de crisi:

Daosin cap: 1 càpsulap abans de dinar i una abans de sopar.
Oli esencial de Lavanda pur aplicat sobre la templa.

o

Migraleve cap (lab. Arkochim): 2 cap/ 8 h (abans de menjar).
Gelsenium serp. 5 Ch o 9 Ch grls 3 gr. / 15 minuts espaiant-ho a mesura que notem milloria.

Tractament alternatiu

  • Com a preventiu podem prendre:

Gelsenium-Homaccord: 10 gts sota la llengua 15 ‘ abans dels àpats (3 al dia).
Spigelon:  1 comp mig matí, mitja tarda i nit.

  • Com a tractament

Gelsenium-Homaccord: 10 gts sota la llengua 15 ‘ abans dels àpats (3 al dia).
Spigelon:  1 comp mig matí, mitja tarda i nit.

Cada 10 minuts alternant-los i amb un màxim de 2 hores.
Aplicar unes gts de Cepharom sobre la zona afectada, repetint-ho en cas nessessari.

Cal dir que l’alimentació no garanteix  al 100 % la millora en les migranyes, però sí en gran part. A més, no tots aliments es toleren igual en els migranyosos. La migranya té causes multifactorial (l’herència, transtorns hormonals, hepàtics, al.lèrgics,…). El que sí se sap avui dia és que hi ha un defècit enzimàtic (el DAO) que impedeix que es metabolitzin correctament les anomenades amines biògenes, que són uns components que es troben en molts aliments.